Marktonderzoek WVS Onderwijs


30 maart 2017

In januari heeft Markteffect uit Eindhoven in opdracht van WVS Onderwijs een kwalitatief marktonderzoek uitgevoerd. Het onderzoek was gericht op de klanttevredenheid en de klantbehoefte..

Uit het onderzoek kwamen de volgende conclusies:

Associaties
Bestuurders hebben vrijwel alleen maar positieve associaties bij WVS Onderwijs. Meer dan eens worden ‘gedegen’, ‘meedenkend’, ‘deskundig’, ‘goed gevoel wat er leeft op de werkvloer’, ‘professioneel’, ‘betrouwbaar’ en ‘toegankelijk’ genoemd. Uit de lijst met imagowaarden die elke schoolbestuurder is voorgelegd, worden ‘hands on mentaliteit’ en ‘transparantie’ het meest passend gevonden.

Tevredenheid
WVS Onderwijs krijgt van haar actieve klanten een 8,3 op een tienpuntsschaal als het gaat om klanttevredenheid. Als de 3 sterkste punten van WVS noemen klanten deskundigheid, kwaliteit en snelheid. Alle actieve klanten zouden de diensten van WVS Onderwijs aanbevelen aan andere schoolbesturen.
Schoolbesturen komen bij WVS Onderwijs terecht op basis van goede ervaringen in het verleden of op aanbeveling van anderen. Als schoolbesturen eenmaal diensten van WVS hebben afgenomen, komen ze vanwege hun goede ervaringen terug bij WVS.

Adviesbehoefte
Gevraagd naar de gebieden waarop scholen en hun bestuur advies kunnen gebruiken, worden onderwijskwaliteit, kwaliteitszorg, personeel en organisatie, juridische zaken en de inrichting van de organisatie meer dan eens spontaan genoemd.
Bij het voorleggen van 12 adviesgebieden, geformuleerd door WVS Onderwijs, geven de schoolbesturen aan de meeste behoefte te hebben aan advies op het gebied van governance en samenwerking of fusie.

WVS Onderwijs bedankt alle respondenten voor hun medewerking en uitgebreide input.